duminică, 12 octombrie 2014

Octombrie


     Vara cu miresmele, dar toamna cu fructele...
     Nu poti ramne in vara si in acelasi timp sa mangai, sa gusti fructele... ele sunt ale toamnei,
     Toamna imi aduce aminte de Bucuresti, de vremea studentiei... Mult imi mai placea sa regasesc biblioteca Facultatii de Litere. Imi parea locul ideal - la care visasem ani de-a randul cand mama ma intreba cu disperare: "va intreaba de citit la matematica?". Nu, domnisoara nu ne intreba "de citit", si stiam ca mama are dreptate, dar nu puteam, NU PUTEAM sa las cartile. Asa ca visam la un timp al cititului.
     L-am gasit intr-un octombrie. In Bucuresti - in uriasa, dar atat de intima, calda biblioteca a Facultatii de Litere.
     Toamna imi aduc aminte de plimbarile lungi pe strazile cele mai ascunse, mai frumoase ale Bucurestiului, de Cismigiul unde-mi zambea cu atata dulceata toamna pe alei, de Dealul Patriarhiei.
     Toamna imi aduc aminte si de compunerile tampite ce incepeau cu invariabilul: "toamna, cea de-a treia fiica a anului...".
     Ma gandesc acum la toamna ca la o femeie adevarata ("picanta"), matura (de vreo 40 de ani) ce se imbraca fabulos, ce ia ochii tuturor... apoi cu gratie desavarsita se dezbraca de podoabe si danseaza goala prin ploaie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu