vineri, 10 octombrie 2014

Mie-mi place jerpelit, ponosit si prafuit


     Dintotdeauna am fost fascinata de obiectele de altadata... Visul meu e sa rascolesc un pod cu povesti - povesti in cufere vechi, in fotografii de epoca, cu felinare, dantele, portelanuri fine, lampi... Si fiindca Dumnezeu e mereu atent la visurile noastre, am mostenit de la strabunica sotului meu o minunata lada de zestre ce ma predispune la visare.
     Cutreierand pe net in cautare de chestii vintage care sa se potriveasca cu lada de basm - am descoperit stilul Shabby Chic, de fapt un stil feminin, boem, pastelat, cu nuante de odinioara, un stil ce a existat demult in mine, dar nu stiam ca e atat de popular... E mediatizat incepand cu anii 80 de catre designerul Rachel Ashwell... Satula de interioarele moderne atat de reci si impersonale, Rachel a redescoperit si valorificat chestii demodate din casa bunicii.
     Stilul shabby (jerpelit, ponosit) chic inseamna culori pastelate (crem, alb murdar, cenusa de trandafiri, verde bland), in, dantele, materiale imprimate cu trandafiri, pernute, lampadare elegante, carafe, fotografii de epoca, margele, cosuri cu flori, boluri cu pietre albe si alte obiecte vechi, remangaiate, repovestite, regandite, revopsite, REIUBITE!
     Un stil atat de confortabil, feminin, vaporos... Un aer desuet, dar fermecator. Sarmant.
     Potopita pana peste cap de romantismul obiectelor jerpelite, m-am hotarat sa-mi creez cateva colturi Shabby Chic... In primul rand, am canapeaua - aspect usor (doar usor?) uzat, imprimeu floral... ESTE! Apoi lada strabunicii, niste pietre albe aduse de oameni dragi tocmai din Thassos, o cutie de bijuterii si inca niste nimicuri delicate, ponosite...
     Si-a iesit ce-a iesit!





     P.S.: Stilul Shabby Chic este legat in sufletul meu de cartile minunatei Jane Austen (pe care le-am jerpelit citindu-le si tot ma inspira).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu