marți, 22 aprilie 2014

Sfantul Gheorghe invinge din nou balaurul

     Intrebari de demult isi gasesc cu timpul raspunsul...
     Cine e fecioara care apare uneori in icoanele in care Sfantul Gheorghe ucide balaurul? O printesa - mi s-a raspuns, mama imparatului pagan Diocletian... Acum doi ani, am simtit ca femeia aceea sunt chiar eu... Atacata de balaurul cel mai cumplit - al pierderii tatalui iubit - pana cand n-am mai putut respira... am fost ajutata de Sf. Gheorghe. El a ucis, din nou, balaurul disperarii, revoltei, neintelegerii, depresiei... Si eu am putut merge mai departe.
     Cine e balaurul? Tot ce e cumplit, josnic, insetat de sange... Norocul nostru e ca, in coane, nu e reprezentat balaurul modern, cu adevarata lui fata, nu cu cea din reclame, show-uri TV... Balaurul modern imbuibat de nepasare, lene, nemiscare, suficienta, egoism...
     Cine e sfantul Gheorghe? Datele concrete sunt putine. Sigur este ca - fiu de soldat, el insusi neinfricat pe campul de lupta nu se supune orbeste ordinelor aberante ale imparatului Diocletian si-si sustine pana la moarte credinta in Iisus. Azi, de frica somajului, din nepasare, lasitate, slugarnicie - cati ii mai raspund raspicat sefului? Atunci (anul 303 - 23 aprilie), un tanar soldat demn, curajos, hotarat s-a impotrivit chiar imparatului... Desi stia ca o sa moara (in chinuri!), nu s-a temut, a tinut privirea sus, nu s-a plecat, n-a magulit un sef imbecil, nu s-a supus unor ordine ce-i sfasiau sufletul (mai bine trupul).
     Asadar, sa fim o farama de Sf. Gheorghe si restul, desigur, o sa-l savarseasca insusi Sfantul.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu