miercuri, 2 aprilie 2014

Lectii

     Primim lectii de la nori, flori, iarba, vant, valuri, drumuri, dar invatam vreodata ceva?
     Primim cele mai multe lectii-daruri de la copiii nostri. Nu le acceptam, pentru ca prejudecata este: parintele il invata pe cel mic, nu invers!
     Totusi, peste unele lucruri chiar nu putem trece, de exemplu, intr-o buna zi, dupa ce fata unui important "personaj" de la noi din urbe s-a casatorit, ma trezesc intreband:
     -Si cu cine s-o fi maritat? Tot bogat? Tot important?
     Si scumpa mea Capsunel, cu vocea ingerului:
     -Da' ne intereseaza?
     Lovitura perfecta! Sa stiu cu cine, unde, cand s-a maritat, de cine a divortat, ce mananca, tine post, dieta, cat a dat pe sandale,pe..?? nu ma ajuta cu ABSOLUT NIMIC. Nu devin nici mai frumoasa, nici mai slaba, nici mai inteligenta (desi e tot ce-mi doresc!).
     O alta lectie-dar am primit-o de la soacra mea. In timp ce ma framantam ca... si ca... si ca..., ea ma intreaba:
     -Si cu ce te-ajuta, mama, la mantuire?
     Adevarat! Cu ABSOLUT NIMIC! Toate acele lucruri mi s-au parut atunci atat de indepartate, de mici... Exact asa cum si erau, de fapt.
     Stand de vorba cu un parinte adevarat, ma plangeam ca m-am certat cu x, y, z pentru ca sustin niste aberatii, pentru ca n-au dreptate, si aduceam zeci de argumente ca dreptatea e a mea. Iar el m-a intrebat:
     -Te face mai fericita dreptatea sau pacea?
     Atat! O simpla intrebare si am inteles ca dreptatea nu ma facea nici calma, nici impacata, nici senina, nici fericita.
     Sfaturi de aur am primit si de la o maica batrana, ce considera ca nu trebuie niciodata sa-i condamni pe ceilalti: "Ce-ai auzit, n-ai auzit. Ce-ai vazut, n-ai vazut. Nu judeca pe nimeni si o sa-ti pastrezi linistea". In plus, ea imi spunea: "Indiferent ca un om ti-a gresit, daca vreodata in viata lui ti-a facut un bine, atunci tine de binele ala si nu te mai uita la toate cate au fost".
     De ce sunt tentata sa uit binele si de ce raul ma doare zile de-a randul si mai ales nopti?
     Inchei cu aceste frumoase daruri:
     "Postul adevarat este abtinerea de la orice lucru rau" (Sf. Teodor Studitul)
     "Esti stapan pe pantece? Fii atunci stapan si pe limba!" (Sf. Nil Sinaitul)
     "Daca nu-ti schimbi viata, la ce mai postesti? Schimbarea bucatelor nu ajuta la nimic." (Sf. Ioan Gura de Aur)
     "Cand cineva iti va zice: "Eu am tinut tot postul", raspunde-i: "Eu aveam un dusman si m-am impacat cu el, obisnuiam sa barfesc, si m-am oprit, suduiam, si m-am lasat."" (Sf. Ioan Gura de Aur)

2 comentarii: