vineri, 4 aprilie 2014

Nicio plimbare astazi!

     Cele mai crude cuvinte pentru copilul din mine: "nicio plimbare astazi!"
     Ce inseamna "plimbare"? In primul rand, ma gandesc chiar la sensul propriu: nu voi iesi sa ma bucur de aer, pentru ca ploua, bate vantul, au venit niste musafiri nepoftiti (desi, de cand eram mica, mi-a placut sa avem invitati - si sa fiu musafir -). Alte conotatii: nicio carte buna in vacanta, nicio para chioara pentru orice de cumparat, niciun film bun, niciun cadou azi, adica o serie de "nu"... Dar, ca un om intelept, am invatat sa ma bucur si de "nicio plimbare astazi". Asa ca, in schimb, beau o cafea (cu scortisoara), mananc ciocolata neagra, savurez un pahar de vin, imi dau cu parfum, ud florile, ma uit cu Capsunel la desenele noatre preferate ("Frumoasa si Bestia" si "O poveste incalcita"), rascolesc prin fotografii, ascult Cesaria Evora si Dulce Pontes, il mangai pe ER (pisoiul), ma uit pe geam, imi fac un ceai, cojesc o portocala, scot limba in oglinda, imi dau cu crema, bag o masina de rufe (nu stiu de ce - dar cand scot hainele curate, ma relaxez) si privesc tablourile Sophiei Gengembre Andersen.
     Aceste picturi imi amintesc de strabunicii mei, care aveau in camera buna ceva asemanator (sau - nu chiar - avand in vedere ca "Nicio plimbare astazi" s-a vandut in noiembrie 2008 cu un milion de lire sterline).

Nicio plimbare astazi

Si celelalte








2 comentarii:

  1. In ultimii ani mi s-a intamplat destul de des sa am parte de "nicio ..." am tacut, m-am conformat, m-am adaptat, m-am revoltat .... si uite ca supravietuiesc !
    Imi plac ENORM tablourile postate de tine, sunt exact ceea ce-mi place mie (sau mai bine zis sunt lumea in care mi-as fi dort sa ma nasc ... ).

    RăspundețiȘtergere
  2. Candoarea din tablou se transpune in randurile dumneavoastra. Faptul ca gasiti "antidot" in situatia data e admirabil. Scortisoara, fotografiile, Dulce Pontes, vinul, ciocolata si ER ma induioseaza.

    RăspundețiȘtergere