duminică, 6 aprilie 2014

Ciocolata - cu dragoste


     Dragii mei, ciocolata nu ne judeca, nu ne pune intrebari, nu ne cantareste din priviri... Ciocolata intelege.
     Sunt indragostita de ciocolata asa de tare incat nu am putut sa le refuz aceasta placere nici copiilor mei. Nu le-am interzis niciodata ciocolata si nici nu i-am inteles pe parintii care fac asta... Ba mai mult, i-am condamnat pe cei care le dau copiilor ciocolata alba, "ca e mai sanatoasa", cred ca e o mare prostie, doar grasimi, fara pudra miraculoasa.


     Ciocolata era la mayasi si azteci o bautura - ritual, moneda de schimb ca praful de aur. Ei o beau amara si picanta, pe post de energizant. In limba incasa - cacohuaquatl - insemna "cadoul gradinarului paradisului catre primii oameni" - si noi sa refuzam acest dar? Columb nu a apreciat bautura zeilor, dar ea a fost bine primita de catre Cortez - care a si adus-o in Spania. Spaniolii au pastrat secretul ciocolatei cam 100 de ani si i-au imbogatit savoarea adaugandu-i zahar. Se zice ca englezii, cucerind o nava spaniola plina cu boabe de cacao, au crezut ca sunt... excremente de oaie... Umor englezesc! Evreii care au fugit din Spania de frica Inchizitiei au dus secretul ciocolatei in toata Europa. Astfel, a devenit placere universala...


     Ciocolata este asociata de unii (n-as vrea sa-i cunosc) cu pacatul, tentatia blestemata, cu kilogramele in plus... Nimic mai fals! Ciocolata ajuta la digestie, relaxeaza sistemul nervos si e benefica in afectiunile cardiace. De altfel, se si spune ca o dieta echilibrata inseamna cate o ciocolata in fiecare mana (de acord, nu?).
     Bineinteles ca unul din filmele mele preferate e despre ciocolata - "Chocolat", cu Juliette Binoche si Johnny Depp. Actiunea se petrece intr-un orasel medieval din Franta. Se pregateste multa ciocolata, se coc prajituri cu ciocolata, se bea ciocolata fierbinte, se cucereste cu ciocolata, se moare de ciocolata si cei care se opun deliciului, cei care-si reprima bucuria gustului amarui, vor sfarsi balacindu-se ca porcii in ciocolata.
     Pentru toti cei care sunt de acord ca singurul lucru care ne trebuie e iubirea, dar ca putina ciocolata, din cand in cand, nu strica - iata o veste minunata: ciocolata neagra cruda. Fara lapte, zahar sau alte prostii, doar din boabe crude, uscate la soare, neprajite. Nu ingrasa, insenineaza si infrumuseteaza.


     De Paste, propun sa facem delicioasa ciocolata de casa - si ca sa impacam dieta, punem in loc de unt, ulei de cocos, reducem cantitatea de zahar la jumatate si ne rasfatam... ca doar se stie din batrani: "Nu lasa pe maine ciocolata pe care o poti manca azi".


     Cunosc si o reteta de ciocolata Raw Vegan (delicioasa, zic eu, o porcarie, zic altii): 1 avocado, 2-3 banane, 3 linguri unt de cocos, cacao, puneti la rece si pofta buna! Am de gand sa-mi imbunatatesc reteta Raw Vegan cu praf de chilly (ajuta la digestie dupa bucatele de Pasti). Putem pune si sare de mare sau piper (abia astept parerea invitatilor mei la masa de Pasti).
     Putem face orice, dar nu putem renunta la ciocolata, ca doar nu suntem oameni care renunta!

5 comentarii:

  1. ....of, mi-ai trezit toate simturile cu ciocolata, da si eu iubesc ciocolata (sunt anumite torturi cu ciocolata dupa care nu prea ma omor) ! Am avut o crema de corp cu ciocolata pe care am adorat-o, imi venea s-o mananc din cutie.
    Oare imi voi permite vreodata sa gust din celebra Chocopologie Knipschildt, pentru care platesti 2,600 dolari(aproximativ 454 de grame -Knipschildt) creata în 1999 de către Fritz Knipschildt.Cea mai scumpă ciocolată pe care o vinde este o trufă de 250 de dolari din ciocolată neagră, care nu se găseşte în magazin, ci trebuie comandată ! ......... visez si eu, ce sa fac ...!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cunoasteti nesfarsita vraja a gasirii frumosului in orice :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc pentru lectia de cultura generala si pentru imbierea papilelor si spiritului.

    RăspundețiȘtergere