miercuri, 14 mai 2014

Un pic de bovarism


     Daca n-ar fi atat de frig...
     Daca n-ar cadea atata ploaie...
     Daca n-as fi mereu inghetata si tanjitoare dupa lumina, caldura, zbor de fluturi, de gangani. zumzete si miresme... poate n-as incepe ca madame Bovary dupa ce fusese la balul mirific de miercuri: "Ah, acum 8 zile... Acum 15 zile... Acum 3 saptamani, eram acolo", sau "Maine ei vor fi acolo!".
     Ah, acum doua saptamani - de pe Esplanada Trocadero priveam cu emotie si nerabdare aprinderea Turnului Eiffel. Toate neamurile pamantului pareau sa-si fi dat intalnire acolo, si infiorarea ratacea printre noi... Luminile au declansat ropote de aplauze si deschiderea sticlelor de sampanie... Am regretat ca n-am avut inspiratia sa cumpar macar un vin, dar am recuperat zilele viitoare (dimineata, la pranz si seara!)
     Ploua, ploua, ploua...
     Lumini - ioc!
     Turnul Eiffel - in poza!
     Da' macar un vin pot sa beau... Noroc!





Un comentariu:

  1. Te poti numi o norocoasa, o privilegiata a sortii, o fericita, o baftoasa ... ce sa mai zic tu poti rasfoi pozele cu Parisul, poti retrai momentele sublime de acum o saptamana.... eu .....
    De-atitea nopti aud plouind,
    Aud materia plingind...
    Sint singur, si mã duce un gând
    Spre locuintele lacustre.

    Si parca dorm pe scinduri ude,
    In spate mã izbeste-un val --
    Tresar prin somn si mi se pare
    Ca n-am tras podul de la mal.

    Un gol istoric se intinde,
    Pe-acelasi vremuri mã gasesc...
    Si simt cum de atita ploaie
    Pilotii grei se prabusesc.

    De-atitea nopti aud plouind,
    Tot tresarind, tot asteptind...
    Sint singur, si mã duce-un gând
    Spre locuintele lacustre.

    RăspundețiȘtergere