miercuri, 7 mai 2014

Fascinata de-o himera




     Ca sa atingi himerele trebuie sa urci peste 300 de trepte...
     Deasupra lumii, himerele nu mai sunt iluzii, ci fiinte fabuloase, preocupate si ironice ce privesc de sute de ani agitatia noastra inutila.
     Langa Stryga, fascinanta mea himera, m-am simtit o clipa deasupra timpului... Felul ei de a privi lumea mi-a fost lectie de viata... relaxat, surazand diabolic (stie MARELE SECRET, probabil), detasat, seducator...
     Marea galerie a himerelor (garguilor) se afla intre cele doua turnuri ale catedralei Notre Dame din Paris. Intre himere, Stryga te vrajeste... Nu-ti mai poti dezlipi privirea de la ea. Desi nu se uita la tine, ci undeva la furnicarul parizian, iti transmite un mesaj clar: "De ce te tulburi?". Nicio sculptura nu a avut vreodata asupra mea impactul coplesitor al acesteia - atat de lucida, calma, dezinteresata, ea mi-a dezvaluit frust nimicnicia nebuniei mele.
     Daca Parisul ar insemna doar Stryga cocotata pe Notre Dame - tot as face sacrificii sa ajung acolo...

Un comentariu:

  1. Celebra Galerie a Himerelor in care sunt sculptate figuri apocaliptice infricosatoare inspirate din vechi legende crestine, pe mine nu ma fascineaza deloc, in schimb Catedrala Notre Dame este fabuloasa, iar povestea Esmeraldei ii da un farmec deosebit ... si dupa cum ar spune Ouasimodo :"Nu-mi privi chipul, tânără fată, priveşte-mi inima. Adesea inima flăcăului frumos e slută, există inimi care nu păstrează dragostea."

    RăspundețiȘtergere