miercuri, 28 mai 2014

Carti, calatorii si ingeri


     Sora mea are o mare pasiune pentru cartile cu subiecte "de epoca". Cutreiera toate anticariatele virtuale, rascoleste, citeste recenzii si comanda zeci de carti atinse de patina timpului...
     Una dintre acestea m-a miscat foarte mult prin gingasia temei. Scrisa de Coleen McCullough, autoarea celebrului roman "Pasarea spin", ma asteptam la un subiect realist, cu fermieri australieni, drame interioare, razbunari... Am avut o surpriza...
     "Doamnele din Missalonghi" este o poveste despre o femeie saraca, usor trecuta, uratica, dispretuita de rude, "prieteni"... care primeste ajutorul unui inger. Acesta ia chipul unui om, unei femei ce lucreaza la biblioteca orasului si ii imprumuta eroinei carti care sa o inspire, sa o scoata din anonimat, din lancezeala si sa o determine sa actioneze (soro, n-oi fi si tu cumva vreun inger?). Finalul e minunat... Atins de o aripa din vis...
     Imi aduc acum aminte de o intamplare in care am intalnit - chiar si eu - un inger...
     Era o vara minunata - prima data cand indraznisem sa parasim tara si sa ne petrecem vacanta in Grecia. Stiam ca in Salonic se afla moastele Sf. Grigorie Izvoratorul de Mir. Ne doream nespus sa ne inchinam la ele, dar n-aveam habar cum sa ajungem... Am oprit asa... masinile, am coborat... Eram cu parintii si copiii nostri... Asteptam... (mai tarziu mi-am dat seama ca nu puteam astepta decat un inger).
     Deodata, langa noi opreste o masina cu numar de Grecia. Coboara un preot si ne intreaba IN ROMANESTE... ce facem. Uimiti, ne spunem dorinta si el se ofera sa ne conduca. Nu numai ca ne-a dus la sfintele moaste, ne-a vorbit frumos despre viata sfantului, ne-a scos cu bine din nebunia orasului, dar ne stia si numele. Era preot la Muntele Athos si primea acatiste din toata Romania... Stiam ca soacra mea trimisese acatiste in Sf. Munte, dar... Ma gandesc acum ca ne stia mai mult decat numele, ca era unul dintre ingerii nostri, care, iata, nu ne parasesc niciodata.
     Nu pot sa va doresc decat asemenea intalniri minunate. Si sa nu uitam: ingerii iau chip de oameni.

Un comentariu:

  1. Fie ca stim sau nu stim, credem sau nu credem, ingerii exista si lucreaza necontenit doar pentru binele nostru. Sa-i primim cu bucurie in inimile noastre si in viata de fiecare zi! .... si chiar un inger, nu prea cred ca sunt !

    RăspundețiȘtergere