luni, 2 iunie 2014

Magie si frustrare

     Tot citind despre enigmele de la Sinca Veche... imaginatia mi s-a aprins si-am sperat sa aud si eu coruri ingeresti, sa prind in fotografii sfere luminoase, sa ma incard rapid de energie si eventual sa-mi iau zborul catre ingeri...
     Frustrare! N-am auzit voci. Nu mi s-au facut semne... desigur, n-am meritat...
     Magie!
     Intre Brasov (la 45 km) si Fagaras (la 22 km) se afla un sat cu un trecut dramatic: Sinca Veche. Locul a fost parasit in 1762 cand imparateasa Maria Teresa, prin intermediul generalului Buccow a decis sa distruga traditia ortodoxa din Ardeal. Aproape de acest sat (repopulat intre timp) se afla doua locasuri sacre, total diferite: unul nou (o biserica - stranie, veti vedea - inchinata Maicii Sfinte - Bucurie Neasteptata) si unul vechi (unii zic ca de 200 de ani, altii de 7000! - o grota misterioasa cunoscuta sub numele de Templul Ursitelor, Templul Dorintelor sau Templul Dacilor). Cele doua constructii sacre sunt legate printr-o poteca ce serpuieste prin padure, printre blocuri uriase de piatra, pe langa un izvor de leac.
     Biserica este de un bun gust desavarsit. Aici am vazut cele mai frumoase si speciale obiecte de cult aflate la vanzare - total diferite de chicicariile din alte locuri.
     Grota are mai multe incaperi, niste insemne stranii pe pereti (inclusiv steaua lui David, si un yin - yang), un horn piramidal prin care din adancul pamantului se vede albastrul cerului. Si da, aici am simtit frumusetea, puritatea, linistea, armonia - dar eu voiam macar o sfericica luminoasa, macar un cristal de cuart, macar un suspin de inger... Am avut parte doar de calm... Mi-am pus dorinte... Le-am uitat - semn ca s-au implinit, iar afara m-am bucurat de iarba, flori, pasari, zumzete, tarait de greieri (cred ca erau mii)... de magia unei zile de vara, de vacanta...
     Sper ca veti gasi ceea ce va doriti cu adevarat - si asta in toate colturile lumii, dar mai ales la Sinca Veche.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu