joi, 24 iulie 2014

Imam bayildi



     Cui nu i-ar placea sa traiasca in "hornul unei zane". Unii norocosi o fac: locuitorii si turistii Cappadociei, "hornurile zanelor" fiind formatiuni vulcanice sculptate de ploaie si vant.
     In Evul Mediu - hornurile au fost refugiu pentru crestini - asadar, cele mai multe sunt azi, capele abandonate. Altele au devenit camere de hotel, restaurante sau magazine.









     Pana sa ajung la aceasta destinatie fascinanta - am gatit - imam bayildi - mancare ce s-a bucurat de mare succes in familia mea... mai ales dupa ce i-am adaugat (dupa capul meu) un ingredient magic: piept de pui taiat cubulete.
     Pentru inceput, se taie si se scobesc doua vinete mari, se dau cu sare si se lasa la scurs. Se toaca si se calesc (eu le-am fiert in apa cu sare si condimente): cateva cepe, rosii, doi-trei ardei, catei de usturoi, verdeturi. Plus carnita! Apoi vinetele nerabdatoare de atata asteptare se umplu cu amestecul delicios si se dau la cuptor.
     Simplu si foarte bun! Avand in vedere ca am pus carne - din imam bayildi-ul meu n-a mai ramas nimic.
     Perfect!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu