miercuri, 23 iulie 2014

Gazpacho andaluz



     Mi-am promis ca in vara asta sa calatoresc cu orice chip... Chiar si culinar...
     Una dintre opriri - Andaluzia... Ce stiu, stiu de pe Wikipedia... Ce-am vazut, am vazut postat de altii... Ce-am mancat, am preparat eu: gazpacho andaluz - reteta fiind preluata dintr-o carte pe care, efectiv, o iubesc: "Carte regala de bucate", scrisa de principesa Margareta a Romaniei.
     Pentru ca Andaluzia este cea mai fierbinte zona de pe teritoriul intregii Spanii - inteleg de ce supele andaluze sunt atat de reci... 
     Asadar, pentru un gazpacho racoritor avem nevoie de: rosii bine coapte, ardei, ceapa, castraveti, usturoi, o lingurita otet de vin (sau mai bine puneti vin - suntem in vacanta!), sare, o lingurita de ulei (reteta e cu ulei de masline, dar eu prefer uleiul din samburi de struguri), apa rece. Se recomanda si cateva felii de paine alba, uscata, inmuiata in apa rece, dar eu am renuntat, propunandu-le degustatorilor mei - crutoane. Totul se mixeaza (cantitatile - dupa preferinte), se da prin strecuratoare si se pastreaza la rece pana la servire. Reteta ne indeamna sa decoram cu felii de oua fierte, dar eu am adaugat si ciupercute coapte, si cubulete de branza de capra. Delicios!
     Putem fi pe Costa de Sol, in Sevilla, Granada, Cordoba - savurand deocamdata doar gaspacho andaluz.

 
                                      

     P.S.: Toti am fost incantati de aceasta supa, doar Capsunel a comentat: "Fara carne???".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu