sâmbătă, 18 iulie 2015

Thassos III - Ce mai citim la plaja

     Ce sa citesti pe plaja ta?
     Nimic.
     Pinii, marea, nisipul curat si nisipul presarat cu zeci de ace de pin, copiii bucurosi, cafeaua greceasca, jocul luminii... Astea sa le citesti!
     Dumnezeu ne-a indreptat catre plaja noastra... Neaglomerata, cu apa curata, cu foarte putine pietre (cat pentru un scurt masaj) si cu umbra. Totdeauna mi-am dorit sa petrec ziua intreaga pe plaja - sa nu ma mai ascund in camera de hotel in intervalul de foc si iata ca dorinta s-a implinit. Plaja cu pini! Si la mare, si la racoare de munte.
     De la reduceri (4 lei 50) mi-am cumparat un sirop de consumat pe plaja - "Nesocotita" de Amanda Quick. N-a folosit decat la a arata care e sezlongul meu. O carte cumparata de o cititoare nesocotita care a subestimat farmecul plajei cu pini...
     Dupa ce ne-am intors din minunata Thassos - am citit o carte zguduitoare, rascolitoare. Nu o carte de vacanta, ci una care te loveste si te determina sa-i multumesti lui Dumnezeu ca poti sa te plimbi libera pe strazi, ca poti sa razi, sa canti, sa asculti muzica, sa-ti infrunti barbatul, sa alergi, sa citesti!!!, sa te uiti la filme, sa ai papagali, sa iesi din casa, sa porti bijuterii, sa muncesti...
     Daca ati uitat cat sunteti de fericiti, cititi "Splendida cetate a celor o mie de sori" de Khaled Hosseini. Hosseini este un scriitor nascut in 1965 la Kabul - Afganistan. Din fericire, familia lui paraseste "cetatea celor o mie de sori" pentru a se stabili in Franta, apoi in America... Hosseini este, de fapt, medic, dar dupa succesul obtinut cu "Vanatorul de zmee" se dedica exclusiv literaturii...
     Asadar, daca o clipa aveti senzatia ca Dumnezeu nu va tine de mana - leacul este aceasta lectura-soc. Veti murmura apoi de mii de ori: "multumesc multumesc multumesc"...











Un comentariu:

  1. "Dumnezeu ne-a indreptat catre plaja noastra"; cred ca este o mica eroare; eu nu sunt Dumnezeu

    RăspundețiȘtergere