duminică, 15 martie 2015

"Daca vrei sa fii fericit, fii!" - Lev Tolstoi

     Fericirea e un lux. Fericirea nu e constanta. Fericirea inseamna sa ai. Fericirea este doar pe lumea cealalta. Fericirea e doar daca...
     Prostii, prostii, prostii!!!
     Sunt fericita chiar daca... nu-mi zambeste toata lumea, nu ma iubesc toti, nu am balustrada la scara interioara, nu conduc o masina scumpa...
     Casa fericirii exista! Nu stiu de ce oamenii s-au oprit in sala de asteptare. N-are rost sa ma inghesui printre ei.
     Sunt fericita...
     ...cand dorm in asternuturi proaspat spalate...
     ...cand miros cafeaua abia macinata...
     ...cand ma joc cu picioarele in apa...
     ...cand gasesc niste bani de care uitasem...
     ...cand ploua si eu dorm...
     ...cand ma bag in pat dupa o petrecere reusita...
     ...cand ma descalt dupa o zi in care am umblat pe tocuri...
     ...cand vad marea dupa un an in care am dorit-o...
     ...cand plec la drum...
     ...cand beau o bere neagra rece intr-o zi caniculara...
     ...cand mananc un mic cu mustar...
     Am citit de curand un studiu al savantilor care n-au ce face. Se sustine acolo ca fericirea are forma literei U. La 20 de ani, esti sus, pe val. Odata cu inaintarea in varsta, aluneci, aluneci, si pe la 40 de ani te afli adanc in galeata. Studiul spune ca acum trebuie sa-ti accepti neimplinirile, ridurile, celulita... Asa m-a enervat tampenia asta ca am sarit ca arsa din fundul U-ului direct in varf.
     Ma gandesc ca la 40+... sa imi vad implinirile, sa vad ce am, nu ce nu am. Sa vad nisipul, marea, nu pielea care-mi curge, nu burta, nu celulita. Sa simt zambetul, sa traiesc rasul, nu sa ma las coplesita de riduri, nu sa ma compar cu altii pentru ca eu sunt (asa cum sunt) o finta atat de minunata.
     Fericirea nu e numai a ta, daca esti fericit, esti fericit si cu cei din jur. Mi s-a intamplat uneori sa nu fiu intr-o stare tocmai buna, din intamplare sau nu!, am dat peste o fiinta (un inger), care m-a facut sa rad. Asa ca-mi doresc dn tot sufletul ca macar odata sa fiu ingerul cuiva (poate te fac sa zambesti cu aforismul lui R. Ruyer: "Cand altii te cred fericit, si tu crezi ca nu esti, ia-te dupa ei.").
     Sunt clipe cand ma enerveaza cate unul de l-as pocni cu sete drept in mutra-i tampita. Bine ar fi sa nu las pe nimeni sa-mi strice echilibrul, starea de fericire. Sa aleg sa nu ma enervez si daca m-am enervat, sa iert si sa uit, sa invat sa nu mai depind de felul cum se comporta ceilalti, sa nu-mi las viata in mainile unora care scuipa ura, invidie, nefericire, teama...
     Iar cand toti par a fi impotriva ta, sigur Dumnezeu e cu tine - "Numai starea de fericire dovedeste ca esti al Domnului." - Steinhardt
     Hei, azi e o zi speciala. Stii tu motivul... Au rasarit niste fire de iarba.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu