luni, 31 martie 2014

Indragostita de un masai

"Tu crezi c-a fost iubire-adevarata...
Eu cred c-a fost o scurta nebunie...
Dar ce anume a fost, 
Ce-am vrut sa fie
Noi nu vom sti-o poate niciodata...
A fost un vis
Un vers
O melodie
Ce n-am cantat-o, poate, niciodata..."
Ion Minulescu - "Celei care pleaca"

     Totdeauna mi-au placut aceste versuri, dar n-as fi crezut niciodata (Minulescu - nici atat) ca le pot asocia cu masaii, un popor de pastori, razboinici si vanatori de lei din Africa (mai ales la poalele lui Kilimanjaro, in sudul Kenyei si nordul Tanzaniei). Masaii se hranesc mai ales cu lapte amestecat cu sange de vita (super energizant), duc o viata nomada, locuiesc in colibe facute din balegar uscat, au niste ritualuri de trecere barbare, la 35 de ani trec in randul batranilor (asta suna dureros), poarta celebrele vesminte rosii, sulite subtiri si pot starni pasiuni in randul europencelor rafinate.
     Cum?
     Corinne Hofmann, o superba elvetianca, releva uimitoarea ei experienta in jurnalul "Indragostita de un masai".
     Cartea a fost ecranizata in 2005 - filmul "Die Weisse Massai" fiind si el deosebit de apreciat. Si de socant. O istorie despre o pasiune nebuna, despre daruire, compromis si durere.
     Daca iti place litoralul kenyan:












     Ai grija sa nu-ti placa si asta:







     Posibilitatea e maxima sau minima?

Un comentariu:

  1. Am auzit si eu de aceasta carte, chiar am vrut sa mi-o comand, insa ...m-am razgandit ! de ce ? ..... cred ca nu-mi plac masaii de mai sus, plaja este superba !
    Mi-am adus aminte ca demult ... cand eram noi copii, iti placea mult poezia de dragoste a lui Omar Khayam " Ulciorul" ....

    Ramai sa mai ciocnim o cupa
    La hanul vechi de pe coclauri
    Caci pentr-un vin si pentru tine
    Mai am in san trei pungi cu aur
    Ramai sa ne-alungam tristetea
    Si setea fara de-alinare
    Cu vinul negru de la hanul
    Din valea umbrelor fugare

    Stii tu, frumoaso, ca ulciorul
    Din care bei infrigurata
    E faurit din taina sfanta
    Din taina unui trup de fata
    L-a faurit candva olarul
    Cel inspirat de duhul rau
    Din taina unui trup de fata
    Frumos si cald ca trupul tau

    Inmiresmeaza-te frumoaso
    Ca pe-un altar de mirodenii
    Cand zarea-i plina de albastru
    Cand lumea-i plina de vedenii
    Si-atat cat darurile noastre
    Mai au pe margini bucurii
    Caci maine in zadar vei bate
    La porti de suflete pustii

    Ca maine-om putrezi-n morminte
    Uitati nepomeniti de nimeni
    Caci maine vor veni olarii
    Sa fure lut din tintirime
    Si trupul tau care mi-e astazi
    Cel mai iubit dintre limanuri
    Va fi un biet ulcior din care
    Vor bea drumetii pe la hanuri.

    RăspundețiȘtergere