marți, 19 ianuarie 2016

"Castelul de sticla" de Jeannette Walls

     Stiam de cand imi iubeam parintii si fratii ca nu voi fi niciodata libera cu adevarat. In timp, mi-am pierdut orice farama de libertate - din cauza/gratie copiilor mei.
     "Atasamentul este originea si radacina suferintei." spune Buddha si e clar ca libertatea e celor mai multi inaccesibila.
     Dar sa ajung sa detest libertatea... nu credeam.
     Jeannette Walls, cu romanul autobiografic "Castelul de sticla", m-a determinat sa vad cum libertatea unora poate fi povara altora. Mai clar: povara libertatii parintilor este purtata de cei patru copii, printre care si Jeannette.
     Daca era doar fictiune - nu m-ar fi tulburat atat. Cum poti sa fii liber de familia ta? de copiii tai? de rosturi vechi si stravechi.
     Libertatea inseamna sa nu ai responsabilitati, termene, sa nu ai legaturi cu societatea meschina, sa te arunci in aventuri, pasiuni si iluzii. Dar in acelasi timp, libertatea inseamna sa nu ai mancare, casa, bani, apa curenta, haine...
     Ceea ce m-a linistit a fost tonul nedrepesiv, neincrancenat al eroinei, faptul ca nu acuza, nu condamna. Apreciaza - inclusiv bizarul dar de Craciun din partea tatalui ei.
     Am inteles ca libertatea vine doar prin muzica, literatura, calatorie... Cunoastere. Ca e ciudata si dureroasa in viata de zi cu zi.

Un comentariu:

  1. După ce am terminat cartea, am simțit nevoia să o iau pe mama în brațe pentru că nu e ca mama lui Jannette. Mama ei nu face sacrificii pentru familie, nu muncește ca să le asigure copiilor un trai decent și e egoistă și leneșă. Poate că asta e doar opinia mea, dar nu pot înțelege o astfel de mamă.
    Mi-a placut atat de mult cartea asta, mi-a placut sensibilitatea cu care vorbeste eroina despre familia ei ,este o carte care te doare dar care si vindeca , este o carte care-ti zguduie sufletul … m-am gandit la castelul de sticla al lui Rex Walls, la care a visat toata viata pentru familia sa , insa pe care nu a reusit sa-l ridice nicioadata din cauza alcoolului. Eu cred ca ar trebui sa ne bucuram ca avem un loc al nostru , ca putem sa spunem : ACASA.
    Ma bucur ca ti-a placut si tie cartea , pe care o recomand tuturor !

    RăspundețiȘtergere