luni, 7 decembrie 2015

Calendarul de Advent

     Daca regret o traditie ce a lipsit din copilaria mea - este cea a Calendarului de Advent sau Calendarul Asteptarii Venirii Pruncului Iisus.
     Obiceiul e sasesc si dateaza de prin 1851. Nu prea se stie cum au luat fiinta aceste minunate calendare, dar; desigur, o mama le-a inventat pentru a calma nerabdarea copiilor ei in asteptarea Craciunului. Asadar s-au nascut din infrigurarea copiilor si dragostea mamelor.
     Calendarul are 24 de usi minuscule. Nu stiu altii cum sunt, dar eu sunt cuprinsa de emotie si curiozitate in fata unei usite inchise. Imi amintesc de usile din perete ale casei strabunicilor mei. Erau prea sus ca sa ajung la ele si - cand - cocotata pe te miri ce- le atingeam - erau incuiate. Dorinta de a vedea ce se ascunde in spatele lor ma durea. Simteam o zbatere in piept si eram cuprinsa de lesin. De aceea regret ca n-am avut un Calendar de Advent in copilarie. Regret ca am fost privata de acea tensiune, de bucuria asteptarii... Dar niciodata nu e prea tarziu...
     In spatele usitelor inchise se pot ascunde fermecatoare imagini de iarna si Craciun, povestioare, ciocolata sau figurine.
     Pentru toti nostalgicii, pentru cei care vor sa traiasca bucuria asteptarii Craciunului, o sa creez, incepand de azi - ziua Sfintei Filoteia - cel mai frumos Calendar de Advent: CALENDARUL DE ADVENT AL ADULTILOR IN CARE MAI BATE O INIMA DE COPIL.
     Asadar au mai ramas 18 usite pana la cea mai luminoasa zi a anului - Nasterea Domnului.
     Sa transformam acest timp in magie.














     "Bradul perfect de Craciun? Toti brazii de Craciun sunt perfecti." - Charles Dickens

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu