duminică, 15 februarie 2015

Saptamana Alba

     Saptamana branzei, alba, a nebunilor...
     Simt acut trecerea timpului, mai ales cand ajung la un prag - de exemplu, Saptamana Alba... Am impresia ca abia am trecut de postul Craciunului, ca abia am impodobit bradul, abia mi-am facut lista dorintelor pentru noul an, ca am si ajuns la un nou hotar - Postul Pastelui...
     Unde se duc zilele noastre?
     Maine incepe Saptamana Alba - perioada ce ne pregateste (sufleteste si trupeste) pentru Marele Post. Asadar, renuntam la carne...
     Sincer, n-ar fi asa greu, daca n-ar trebui sa renuntam si la orgoliu, desantare, rautate, palavrageala, desertaciune... Postul, daca nu e insotit si de curatare spirituala, este doar cura de dezintoxicare, si nu se pune...
     Dar - aceasta saptamana e una dedicata petrecerilor, dezlantuirii energiilor, de aceea acum se organizeaza marile carnavaluri - de la Venetia si de la Rio. Oamenii simt nevoia sa petreaca nebuneste inainte de Marele Post. Bine - sunt unii care-o duc tot intr-o nebunie, care nu dau nicio sansa regenerarii fizice - spirituale, care traiesc dezlantuiti, dar cred ca in spatele acestor rabufniri se ascunde multa teama si tristete.
     Am citit ca originea cuvantului "carnaval" este milanezul "Carne Vale", care, literal, inseamna "adio carne". Din alimentatie si nu numai! Asadar nu urmeaza o perioada prea usoara pentru pofticiosii din noi.
     Marti - e Martea Ciorilor - zi in care se hranesc pasarile pentru a nu distruge livezile.
     Joi - e Joia Furnicilor - zi in care se hranesc furnicile pentru a nu invada gospodariile.
     Si - noaptea de sambata spre duminica e Noaptea Placintelor - ultimul ospat inainte de post.
     Duminica Iertarii incheie Saptamana Alba.
     Iertarea este calea spre libertate... Un om plin de neiertare va raspandi si la cei din jur veninul care se afla in inima sa, si atunci pentru toti, absolut pentru toti, postul de mancare e inutil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu