vineri, 19 decembrie 2014

La masa cu Dumnezeu


     Se zice ca Maica Domnului sta in genunchi si se roaga cat noi mancam, iar la marile sarbatori, stam la masa chiar cu Dumnezeu... Asadar, nici cel singur, nu e singur, iar cel inconjurat de familie, sa dea, si mai mult, slava Celui de Sus.
     Si - cand stam la masa cu insusi Dumnezeu, e bine sa pregatim totul cu bucurie, din suflet...
     Cea mai curata mancare de sarbatori mi se pare cozonacul. Intai - pentru ca deriva din "painea noastra cea de toate zilele", apoi - pentru ca e cu nuca sau mac, pentru ca necesita efort, pasiune, talent, intuitie, si, nu in cele din urma, pentru ca miroase a ingeri, a copilarie, a cald, a bun - bun...
     Am auzit nenumarate retete de cozonac - de fapt, fiecare familie are reteta ei - dar mie cel mai mult imi place cozonacul facut de tanti Zizi, prietena mamei mele. E ideal: greu si consistent - ca truda depusa - dar si afanat, parfumat... Cu acest cozonac pun capat postului (si uneori mai devreme decat s-ar cuveni, dar nici minunatii mei ingeri n-ar rezista tentatiei).
     Cozonacul nu e prajitura de zi cu zi, si nici prajitura de vara... Iarna e vremea lui, iar tovarasul cel mai potrivit - vinul fiert. Si, neaparat, o poveste...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu