marți, 19 mai 2015

Il dolce far niente

     Bine spunea Coco Channel ca exista oameni care au bani si oameni care sunt bogati...
     Vreau sa fac parte din a doua categorie - sa fiu bogata in clipe frumoase, iubire, calm, fericire, relaxare. In plus, vreau sa ating voluptatea si rafinamentul artei de a nu face nimic... "Il dolce far niente".
     Ce inseamna "dulcea facere de nimic"? In nicun caz pierdere de vreme, ci lux, calm si voluptate.
     Am observat ca in ziua de azi trebuie sa ai un adevarat curaj sa spui ca nu faci "nimic". In opinia mea, "nimic" insemnand: beau o cafea uitandu-ma cum isi schimba forma norii de pe cer; citesc pierzundu-ma in dulci reverii; palavragesc cu cei dragi mancand chips-uri sau ma plimb fara scop, adica nu alerg ca sa slabesc. Azi, toata lumea adora sa nu aiba timp. E un titlu de glorie. Intrebarea e daca mai intelegi ceva din toata aceasta alergatura sau daca nu cumva ti-e frica sa dai nas in nas cu tine atunci cand nu faci nimic. Oare nu cumva te temi de tine insati?
     Zic sa traiesc o viata frumoasa (cu dulci pauze in care sa admir apusul sau rasaritul, marea, razele soarelui prin frunze, jocul unor pasari sau al copiilor) ca atunci cand voi imbatrani si ma voi uita in urma, sa ma mai pot bucura inca o data de ea. Baba fiind - sa nu ma ia ameteala de cat m-am invartit in sturlubatica mea tinerete.
     Vin vacantele (folosesc pluralul ca sa intensific bucuria) si decizia mea este sa ma alint intr-un rafinat "dolce far niente" (sper ca prietena mea sa nu citeasca aceste randuri. Tocmai ne-am hotarat sa ne inhamam la o mare si intensa munca in scopuri foarte nobile si profitabile). Totusi, nu-mi ucid singura visul - voi gasi, sigur voi gasi momente in care sa miros iarba abia cosita si sa aud ploaia venind.
     A! Si fiindca sunt pe cale de a ridica la rang de arta placerea de a nu face nimic - m-am gandit sa mai emit vreo doua legi pentru lumea din sufletul meu.
     Prima: sa ma pierd in anonimatul cel mai anonimat, sa fiu doar o picatura invizibila din marele tot, sa renunt la competitii, la dorinta de a excela in vreun domeniu.
     A doua: sa fiu de acord cu toata lumea, oricat de aberante mi s-ar parea unele lucruri. Sa-i aprob pe toti, sa nu le distrug visul sau cosmarul in care au ales sa traiasca.
     A treia: aceste ganduri provocate de cinci randuri de teze, zeci de texte argumentative (cele mai multe tembele), teste de lectura, cursuri, pregatiri in ajun de mari examene - nu trebuie sa fie citite sub nicio forma de I, S si A.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu