duminică, 6 martie 2016

''Cine este Malala?''

     O intrebare inocenta, o cautare pe Google si afli usor ca este o copila nascuta in 1997 in Pakistan.
     Din pacate aceasta intrebare a avut o urmare dramatica-pe 9 octombrie 2012 a fost pusa unor copii ce se intorceau cu un autobuz de la scoala... SCOPUL? Nimicirea unei fetite de 15 ani ce nu-si dorea decat sa mearga la scoala.
     In timp ce destul de multi elevi se plang de orar, teme, urasc sa citeasca, isi detesta profesorii si ironizeaza scoala - in Pakistan o fetita de 15 ani este impuscata in cap pentru ca vrea teme, vrea sa citeasca. Vrea la scoala.
     Oare numai traind intr-un mediu barbar, crud, feroce - se poate aprecia educatia?   
     Desigur - nu, insa consider ca toti rasfatatii soartei ar trebui sa afle de suferintele fetelor in Pakistan. Si de Malala, vocea lor.
     In 2009 - Malala - sub pseudonim - scrie un blog despre situatia fetelor din tara ei. Doar un copil - dar intelege puterea cartilor si frica talibanilor de educatie. Si de femei.
     Din pacate, in 2012, situatia devine neagra: se interzice cu desavarsire accesul femeilor la educatie. Copilul de 15 ani nu renunta - si talibanii nu au decat o singura solutie: uciderea ei. Astfel, va fi impuscata in cap in autobuzul ce o aducea de la scoala. 9 octombrie, 2012.
     Se pare ca acolo sus, Cineva iubeste femeile si educatia: ca prin minune, fetita scapa.
     La 17 ani, e cea mai tanara femeie care primeste un premiu Nobel. Pentru pace.
     Malala are 19 ani.
     Nu se mai teme nici de moarte.
     E cea mai puternica si mai curata femeie de pe pamant.
     Pentru mine - un ideal. Imi doresc sa o descopar pe Malala din mine.
     Si as vrea sa o cunoasca toti plangaciosii si nemultumitii - sa afle cat sufera altii pentru ceea ce ei au si nu apreciaza: respect, educatie, posibilitatea de a vorbi liber, de a citi, de a munci...
     "Pot impusca un corp, dar nu imi pot impusca visurile." - Malala

P.S. La multi ani tuturor femeilor puternice din viata mea.

Un comentariu:

  1. Mi-am cumparat si eu cartea, insa n-am apucat sa o citesc, eram sigura ca-mi va placea,ma bucur ca avem aceeasi opinie !
    La multi ani si tie , draga sora, fericire cat cuprinde.

    RăspundețiȘtergere